peppepeppp!

såhär ser jag ut när jag dansar framför spegeln hemma i lägenheten



haha, tröttnar aldrig på den där låten! så jävla bra. och man blir sjukt glad och pepp av att lyssna på den.
för tillfället sitter jag i skogen (häljeboda) och väntar på att det ska bli imorgon. då drar vi (jag, amanda, amanda, cirre, twilling, hansson, mathias och jocke) till branäs! och stannar tills på onsdag kväll.
vi ska ha såhär kul <------------------------------------------------------------------> (vilket är JÄTTE kul), dansa, åka snowboard/skidor och bara vara. och fira amanda såklart! det är ju själva anledningen att vi drar dit.
egentligen fyller hon ju år nästa helg, men allt var redan uppbokat, så vi tog det lite tidigare.

den sista tiden har jag faktiskt mått väldigt bra. inte så mycket illamående, inget ont i magen. inget jag lagt speciellt märke till mer än vanligt iallafall. eller så börjar jag helt enkelt vänja mig. men idag, när jag satt på tåget, så började jag må illa igen. inte utav åksjuka, jag har lärt mig att känna skillnaden på olika "illamåenden".

  1. först har vi åksjuke-illamåendet. man får lite huvudvärk, och illamåendet sätter sig mest i huvudet. man blir lite yr också, och känner sig trött, och faktiskt lite febrig ibland. själv brukar jag få en jobbig känsla i halsen, så det känns ungefär som att man ska kvälja sig, men man gör det aldrig. kräkchansen varierar. ca. 5-85% kräkchans.
  2. bakis-illamåendet. fyyyyy vad jag hatar det. men vem gör inte egentligen? det är nog den jobbigaste känslan. man kan ju knappt ens röra på sig om det är väldigt illa. helst ska man sitta helt still under ett täcke. fast det som är bra med detta, är att man oftast blir mycket bättre av att äta mat, om man nu orkar det dvs. bakis-illamåendet känns som om det sitter väldigt ytligt, och man känner varenda liten gnutta av illamående som finns. 50% kräkchans.
  3. sjuk-illamåendet. man känner sig trött och allmänt död. det enda man tänker på är att komma hem och lägga sig i sängen. man orkar inte läsa, inte se på tv, inte nånting alls. det går inte. detta illamående brukar oftast sitta i magen. oftast 100% kräkchans. men allt går så fort, och man är så borta att man inte tänker så mycket på det efteråt. under tiden det håller på, vill man bara dö. hemskaste sjukan som finns.
  4. nervös/ångest-illamåendet. väldigt ihärdigt och jobbigt. oftast blir man bara ännu nervösare av att må illa. till skillnad från sjuk-illamåendet brukar dock inte detta illamående ta tag om en situation, utan man brukar kunna ha kontroll själv. kan som åksjukan sitta i huvudet, eller i halsen. 10% kräkchans.
  5. pirr-illamåendet. uppkommer om man ser fram emot något. en variant utav nervös-illamåendet, enda skillnaden är att pirr-illamåendet inte håller i sig. först kommer det en våg utav pirr, som följs utav en lite kortare våg illamående. kan upprepas många gånger i följd. 0% kräkchans, detta är det enda positiva illamåendet, och brukar förknippas med uttrycket "fjärilar i magen"

långt inlägg idag! wehu. får ta igen de dagar jag missat att uppdatera.
måste verkligen sätta igång med designen snart .. wäh.
/ lineyney

Kommentarer
Postat av: malin

EHEHHE Hon fyller år näst nästa helg ;D

2010-01-30 @ 19:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0