nudelk(r)opp och hårideér

De senaste dagarna har jag haft noll ork. Det mest ansträngande jag har gjort är typ, att diska och möblera om. Fyfan vad jag är aktiv! Sen blir allt plugg till en ond cirkel. Typ, jag har bestämt mig för att plugga webbdesign, men jag vet innerst inne att jag egentligen måste plugga engelska och svenska också. Och då går det helt enkelt inte att koncentrera sig.

Men nu över till mina hårideér.

Håridé nr 1: Klipp-klipp-färg
Eftersom mitt hår är så förbannat slitet, så kan jag inte platta det eller något alls. Skulle inte förvåna mig om det hade börjat ramlat av då. Hårtopparna är kluvna i typ 5 delar, och det äter sig ju bara uppåt hela tiden. Så jag skulle behöva klippa av ungefär 10-15 cm, vilket är MYCKET på mitt redan halvkorta hår. Men om jag klipper av mig det värsta, så kan jag nog färga det lite utan att det tar för stor skada. Just nu är det brun/orange/röd i 3895203 olika nyanser, och det är inte snyggt.

Håridé nr 2: detsnyggastesomfinns (Dreads)
Jag har velat haft dreads typ, hur länge som helst. Det är nog något av det mest attraktiva som finns tror jag. Mitt hår är ju som sagt redan skitslitet och sådär, vilket är ett plus om man ska göra dreads. Isåfall, ska jag ha rööööda! Problemen här är dock att jag måste köpa massa löshår, och vetefan hur jag ska få själva dreadsen. Sånt kan jag ju inte göra själv.

Hår"idé" nr 3 (haha det rimmar): se-men-inte-röra
Som det låter. Dränka det i hårinpackning varje dag och se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0