riddare

idag har jag ridit. eller, jag och syrran har ridit. och fick mig till att rida barbacka.
"men det är sååå enkelt och man tränar sin balans"
okej. visst.
det var jävligt läskigt i början. tog ett tag innan jag kom upp också. var rädd att jag skulle få kramp i ljumskarna eller nått, men det fick jag inte. som tur var.
tror dock att jag var lite för oerfaren för att rida barbacka, har ridit ut 3-4 ggr tidigare. haha. mamma blev ju inte glad iallafall.

anyways, så hann vi rida i typ 2 minuter. sen kom det en jävla trakor = hoppa av.
sen hjälpte syrran mig på igen, så red vi ca 30 meter, så kommer det en jävla tax som börjar skälla i trädgården brevid.
ramus (hästen) blev ju helt vild, och jag försökte hålla tillbaks honom och skrek "EMMAA!".
så fick jag hoppa av. igen.
allt tanten gjorde var att stå där och ropa med silkeslen röst:
"nej men lilla gubben då! inte ska du väll stå där och skälla på de söta hästarna! kom nu gubben!"
HALLÅ OFTA EN HUND LYSSNAR PÅ DET

iallafall. så fick jag klättra upp på en stenmur och krångla mig på hästen igen.
sen hann vi rida i iallafall 10 minuter till. sen kom det en cross = hoppa av
syrran hjälpte mig på igen
och sen, 30 sekunder senare, kommer det en stor jävla lastbil! mitt på den lillalilla grusvägen!
vad är oddsen liksom
så ja, hoppa av igen

sen skulle syrran in i skogen, men det vägrade jag utan sadel. så då fick vi surt promenera hem igen. gåendes, med hästen efter mig som en hund i koppel. kul.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0