2012

när jag först fick reda på spekulationerna kring världens undergång den 21 december 2012, så blev jag, som många andra, typ livrädd. och ännu värre blev det ju när de skulle göra en film om det. bestämde mig redan då, att jag INTE skulle se på den. icke. aldrig i livet. vägrade.

men jag har alltid haft ett stort intresse för sådana saker, som naturkatastrofer, och undergångs profetsior. så det tog över pretty much (+att jag blev bjuden på bion). har ju läst en massa om det på internet och så, t.o.m deltagit i ett globalt lotteri, om att få en chans att överleva. pretty pathetic, men ja. varför inte liksom? vad har jag att förlora.

till filmen nu
den var sjukt hemsk i början. trodde inte att jag skulle klara se den, efter att ha haft mardrömmar om hur världen gått under på alla möjliga sätt i en lång period nu. jag trodde jag skulle bli ännu räddare och ängsligare, men inte då.
filmen var mer emotionell än vad jag trodde. slutet var så underbart bra.

jag tror på 2012. men jag tror inte att det är en undergång. jag tror det är en dörr, till en ny, friskare och hälsosammare värld. allt kommer börja om på nytt, utan miljöförstörelse, utan krig, utan fattigdom.
för vi kommer veta bättre då, och skapa något mycket, mycket bättre.


SEE DEN! rekommenderas starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0